مدیریت ، اقتصاد و کامپیوتر

درباره همه مطالب مرتبط با مدیریت می نویسم یا مطلب می گذارم ترفندها و مقالات کامپیوتری هم بعد از مطلب مرتبط با اقتصاد در اولویت هستند

گوگل یک بنگاه برتر جهانی
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٥۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٩
 

گوگل نماد شرکتهایی است که بر موج شتابناک تغییرات و تحولات دنیای ارتباطات و اطلاعات و به ویژه اینترنت سوار شد و طی یک دهه، جلوتر از تمامی قایقهای تندرویی مانند: یاهو و آمازون به ساحل موفقیت رسید. هوشمندی دو جوان جستجوگر، از یک پروژه تحقیقاتی دانشگاهی در زمینه موتور جستجوی اینترنتی، شرکتی را پدید آورد که در اندک زمانی همه جستجوگران را در دنیای اینترنت به سوی خود جلب و جذب کرد. این شهرت چنان گسترده بود که نام گوگل به عنوان یک فعل به معنای جستجو کردن در دایره واژه‌نامه راه یافت، فرهنگ کاری شرکت نمونه شد و چیزی پدید آمد که شاید اکنون هیچ کاربر اینترنتی نتواند تصور کند که اگر گوگل نبود چگونه می توانست به دریای بی پایان و کرانه ناپیدای اطلاعات اینترنتی وارد شود و گوهری را که موردنظرش بود بیابد. گوگل این خلأ را به خوبی تشخیص داد و به درستی جای خالی آن را پر کرد. اکنون روزانه بیش از 100 میلیون تقاضای جستجو را گوگل پاسخ می دهد و از میان بیش از 3/1 میلیارد صفحه، در کمتر از یک ثانیه، نتایج دلخواه کاربر را بر صفحه نمایش حاضر می کند. گوگل به خوب بسنده نمی کند و به دنبال بهترین‌هاست، از این‌رو به سرعت دایره خدمات اینترنتی خود را از مدارک و مستندات به عکس و ویدئو و تصویر و وبلاگ و اخبار و نقشه و موبایل و هواوفضا گسترده است و حتی کاربر را از زمین به نظاره ماه و مریخ دعوت می کند.


 
 
خرید نامحسوس : ابزاری خوب برای سنجش کیفیت کالا و خدمات
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٤٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٩
 

چکیده

امروزه، تشدید رقابت در حوزه های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا و از جمله کشور ما (ایران) مشاهده می‌شود. افزایش رقابت در حوزه خدمات، مانند: بانکداری و بیمه و خدمات مالی و... به دلیل حضور موسسات خصوصی داخلی کارآتر، اثربخش‌ترو بهره‌ورتر در مقایسه با موسسات دولتی کاملاً مشهود است. این روند در آینده با پیوستن به تجارت جهانی و نظام یکپارچه تجارت و اقتصاد جهانی و ورود موسسات خارجی به بازار داخل، شدت خواهدگرفت. حفظ مشتریان و افزایش وفاداری مشتریان در این فضای رقابتی در حوزه خدمات، روز به روز مشکلتر می‌شود و تامین کیفیت خدمات می تواند تا اندازه‌ای به افزایش وفاداری مشتری کمک کند. بنابراین، تامین کیفیت خدمات چالش اصلی و آتی شرکتهای حوزه خدمات و به ویژه بانکها و بیمه‌ها خواهد بود. در این مقاله، خرید نامحسوس ( Mystery Shopping) به عنوان یکی از روشهای جالب که به تازگی استفاده از آن در تکمیل سایر روشها موردنظر است، اهمیت، تاریخچه و مفهوم این روش مورد توجه قرار می‌گیرد. فرایند تدوین برنامه و طرح خرید نامحسوس با هدف ارایه یک منبع مناسب اجرایی، در مقاله حاضر مورد نظر قرار گرفته و در پایان به مزایا و معایب این ابزار پرداخته خواهد شد.


 
 
اهمیت استراتژیک سرمایه فکری
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٤٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٩
 

چکیده

هدف این مقاله ، آزمون پنج مفهوم کلیدی مدیریت استراتژیک : سازمان صنعتی (O/I ) دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) دیدگاه مبتنی بر دانش (KBV)، کارت امتیازی متوازن (BSC) و سرمایه فکری (IC) در بافت یک سازمان غیر انتفاعی است و تعیین اینکه کدام یک در بخش غیر انتفاعی کاربرد بیشتری دارد. این مقاله مفاهیم یاد شده را در محیط غیر انتفاعی مرور می کند.
این مقاله به تکمیل ادبیات نوظهوری که می‌گوید: مفهوم IC کارآمدترین مفهوم مدیریت استراتژیک در بخش های غیر انتفاعی است، کمک می کند. از آنجا که تحقیقات سیستماتیک کمتری در مورد قابلیت کاربرد مفهوم مدیریت استراتژیک در بافت غیر انتفاعی انجام شده است، این مقاله به عنوان نخستین تلاش برای پر کردن این شکاف موجود تهیه شده است.


 
 
اثرات جنسیت بر الگوهای مدیریت منابع انسانی ( قسمت آخر )
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۳:٠٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٠
 

4  تفاوتهای جنسیتی در حوزه مدیریت:
غالباً نویسندگان بر این باورند که سبک رهبری ابزاری، وظیفه مدار و اتوکراتیک سبکی مردانه است و در برابر سبک رهبری رابطه مدار، کاریزماتیک و دموکراتیک سبکی زنانه است. از نظر این دسته از نویسندگان، سبک مردانه بر ضرورت حفظ کارآیی و انجام وظایف کاری تاکید دارد حال آنکه، سبک زنانه مبتنی بر گسترش روابط میان فردی اصرار می ورزد.


 
 
کار آفرینان و نیاز به موفقیت
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۳:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٠
 

چکیده

نیاز به موفقیت (NEED FOR ACHIEVEMENT) یک عامل بالقوه در کارآفرینی است که می تواند باعث رشد و توسعة اقتصادی شود. نیاز به موفقیت گونه ای ویژه از انگیزه به شمار می‌آید که شامل یک احساس درونی و قوی نسبت به موفقیت است. این نیاز برمبنای انتظار انجام کارهای بهتر و سریع تر از دیگران یا انجام بهتر این کارها نسبت به گذشته است. شواهد متعددی، وجود ارتباط بین سطح انگیزة موفقیت و قابلیت پیشرفت یک جامعه را نشان می دهند. این شواهد به این موضوع اشاره دارند که انگیزة موفقیت می‌تواند پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیکی را تغذیه کند و موجب گسترش آن شود


 
 
چند تا نظر در مورد اثر هاله ای
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۳:٠۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱۳
 

I agree wholeheartedly. I would also like to say that I think some of the concepts I have learned in the course of my education in business can be applied to peoples lives and attitudes-the halo effect is one of them. When you are doing well everyone loves you and you are so smart and deserve it. When bad fortune for whatever the reason, it must be something you did wrong, and you must deserve it. People don't want to know you then because maybe it's contageous, which furthers the downward spiral.

 

The Halo Effect is a pathbreaking and very interesting article and concept at its fundamental levels. It is essentially the "serial correlation" corollary to the "random walk" of "Fooled by Randomness" (Nassim). Nassim suggests that much "success" is in fact pure luck due to spurious correlations--mostly in trading where random walks abound. The Halo Effect suggests that much "success" can be put down to spurious correlations due to lagging effects. What would be really interesting is more research to see which one is more likely in which industry. Cheers Greg Swinand phd

 


 
 
خلاصه کتاب اثر هاله ای
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:٥٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱۳
 

HALO EFFECT

  Debunking Some Hot Business Books with One of His Own

Published: February 28, 2007 in Knowledge@Wharton

In The halo effect ... and the Eight Other Business Delusions That Deceive Managers, Phil Rosenzweig tears into some of the most popular business books of recent years, including the bestsellers In Search of Excellence and Good to Great. Along the way, he argues that many of the pat principles bandied about in the business world are based on misguided thinking and flimsy research.


 
 
مقاله انگلیسی Human Resource Management and Customer Relationship Management HRM
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:٤۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱۳
 

 


There is a close relationship between. Human Resource Management and Customer Relation ship Management. (HRM & CRM) in every organization or in enterprise.


The CRM and increasing it depends on employee's morals and efficiency.

If we have a good HRM system, we can strongly improve our CRM.

In CRM or in any enterprise the main part is customer, we should satisfy them, so we should develop our HRM and Human Resource strategies.

we know the necessity of these, we know all the time we should emphasize on the humanistic materials such as, motivation, recruitment, payment, promotion and, etc.

or the steps in CRM process that we should apply for having fixed and loyal customers or having a strong relation with our customers that they trust us, but how can we do this Well?

We can provide some indicators that help you in managing your position, we are going to mention you one of them which called COPS checklist.


 
 
HRMS 2008-2009 Subscription Fees
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۳:۳٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱٢
 

During the February 2008 HRMS Steering Committee meeting, the Committee discussed the 2008 - 2009 HRMS Subscription fees. The discussion centered on how current annual HRMS subscription fees are calculated, the difficulty LEA’s have in accurately planning annual HRMS budgets, and the on-going evolution of the HRMS product to better meet the complex needs of LEA HR and Finance functions.  Based on the discussion, the HRMS Steering Committee and the North Carolina Department of Public Instruction (NC DPI) developed a plan to restructure the annual calculation of HRMS Subscription Fees. This restructuring will allow LEAs to better plan and budget for HRMS, and only slightly increasing from last year (9% on average). See the attached Excel spreadsheet to see the exact 2008-2009 budget for your district. 

 


 
 
مدیریت منابع انسانی در شرایط جهانی شدن
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۳:۱٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱٢
 

چکیده

جهانی شدن، باعث تحرک فراوان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ارزشی شده و ضمن کاهش فاصله زمان و مکان، تفسیرهای جدیدی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ، دولت، اقتدار و امنیت به دست می دهد. این پدیده، چالشها و تعارضهایی را به همراه دارد و می تواند سبب ایجاد تحول عظیم در حوزه مسایل مدیریتی در سازمانها شود.
آنچه در این شرایط به عنوان
عنصر محوری تاثیرگذار و تاثیرپذیر مطرح می‌شود، توجه به عناصر و مولفه های انسانی است و در این مقاله ضمن شناسایی ابعاد مختلف جهانی شدن، به چالشهای ناشی از این پدیده در زمینه مدیریت منابع انسانی، پرداخته شده است.

 


 
 
شاد باش
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:۱۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱٠
 

برای زیستی شادمانه

خود را باور کن.

اما مست غرور هرگز!

راضی باش.

لیکن بدان که همیشه می توانی فراتر روی،

عشق را بزرگوارانه بپذیر،

و همواره آماده ایثار بیشتر،

در پیروزی و کامیابی فروتن باش.

و در شکست پر دل.

آرامش و امنیت را به دیگران ارزانی دار،

تا همان به تو باز گردد.

شاد زی!

که تو خود شگفت انگیزی.

لی ویلکینسون از کتاب "رویاهایت را رها مکن" با گردآوری "سوزان پولیس شو تز

خوشبختی

خوشبختی را در دامان طبیعت،

در زیبایی کوهستان،

و در آرامش دریا بجوی.

خوشبختی را در دوستی،

در شادی کار مشترک،

و در ایثار و درک دیگران دیگران بجوی.

خوشبختی را در خانواده،

در استواری این باور که غمخواری داری،

و در نیروی عشق و راستی بجوی.

خوشبختی را در خود،

در تن و روانت،

و در ارزشها و یافته هایت بجوی.

خوشبختی را،

در هر کاری که پی می گیری،

بجوی.

سوزان پولیس شو تز رویاهایت را رها مکن

 


 
 
نامه ای از چارلی چاپلین به دخترش ژرالدین
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱/۱٠
 

خواندن این مطلب خالی از لطف نیست اگرچه ممکن است قدیمی باشد

ژرالدین، دخترم : این جا شب است؛ یک شب نوئل در قلعه کوچک من، همه ی این سپاهیان بی سلاح خفته اند، برادر و خواهر تو _ حتی مادرت. به زحمت توانستم بی آنکه این پرندگان خفته را بیدار کنم، خودم را به این اتاق نیمه روشن ، به این اتاق انتظار پیش از مرگ برسانم . من از تو بسی دورم ، خیلِی دور ...اما چشمانم کور باد اگر یک لحظه تصویر تو را، از چشمخانه من دور کنند. تصویر تو آنجا روی میز هم هست، تصویر تو اینجا روی قلب من نیز هست. اما تو کجایی؟

 


 
 
عوامل روانی تأثیر گذار بر سرمایه گذاری در بورس
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱۱:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٤
 

چکیده

این مقاله برای شناخت عوامل روانی تاثیرگذار بر قصد افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران است. از نظر نگارنده در فضای کنونی حاکم بر بازارهای سرمایه ایران و جهان، تجزیه و تحلیل عوامل تاثیر‌گذار روانی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و این موضوع با نام: رفتار مالی یا مالیه - رفتاری (‌ BEHAVIORAL FINANCE) چند دهه ای است که پا به عرصه بازارهای مالی نهاده است. مالیه رفتاری به بررسی رفتار سرمایه گذاران پرداخته، سعی در شناسایی و درک دقیق و عمیق عکس‌العمل‌های آنان دارد.
عوامل درونی و بیرونی بسیاری می‌توانند فرایند خرید افراد (جعبه سیاه ذهنی
سرمایه گذاران) را تحت تاثیر قرار دهند، که از جمله عوامل بیرونی می توان به عوامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اشاره کرد. ولی آنچه در این مقاله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است عوامل درونی (روانی) نظیر عوامل بیوریتمیک، قدرت تحلیل ذاتی، کسب وجهه سهامداران بودن، انطباق تصویر ذهنی خریدار و تصویر واقعی شرکت، میزان درج? ریسک پذیری و میزان اعتماد به‌نفس، است که سنجش این عوامل می تواند باعث شناخت هر چه دقیق تر رفتار سرمایه گذاران شده، در نتیجه موجبات رشد و توسعه بورس اوراق بهادار و اقتصاد کشور را فراهم آورد.

 


 
 
اثرات جنسیت بر الگوهای مدیریت منابع انسانی
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱۱:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٤
 

چکیده

آنچه امروزه به عنوان یکی از مشکلات اساسی در عرصه سازمانی مطرح است، بحث جذب و استخدام، انگیزش و نگهداشت نیروی انسانی است که این سه مهم در حوزه مدیریت منابع انسانی قابل طرح و بررسی هستند. از سویی، مدیریت منابع انسانی نیز، خود، به طور مستقیم متاثر از جنسیت مدیران و به طور غیر مستقیم معلول ویژگیهای پرونده سازمان ((Company Profile نظیر: واحد سازمانی، هدفها و استراتژی‌ها و مرحله رشد سازمان است. از این رو، مقاله حاضر به تبیین تفاوت الگوهای مدیریت منابع انسانی در سازمانها تحت مدیریت مردان و زنان بر اساس طیف کنترل- تعهد commitment- control continuum) ) با درنظر گرفتن میزان تاثیرپذیری ابعاد این طیف از دو عامل جنسیت و پرونده سازمان می پردازد. آنچه در این مقاله قابل تامل است، گرایش بیشتر زنان کارآفرین به سیستم‌های مدیریتی تعهدمدار است، سیستم‌هایی که در عصر نوین به عنوان سیستم‌های متعالی برای پاسخگویی به تحولات محیطی و کسب جایگاه رقابتی مطرح هستند.