مدیریت ، اقتصاد و کامپیوتر

درباره همه مطالب مرتبط با مدیریت می نویسم یا مطلب می گذارم ترفندها و مقالات کامپیوتری هم بعد از مطلب مرتبط با اقتصاد در اولویت هستند

دوست دارید وقتی باهاتون تماس می گیرند دردسترس نباشید پس بخونید
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٩
 

قطعأ شما نیز گاهی خیلی دوست داشته اید که برای مدتی در دسترس نباشید و فردی با شما تماس نگیرد یا پیامی دریافت نکنید. راه هایی نیز برای اینکار وجود دارد. میتوانید گوشی خود را خیلی راحت خاموش کنید ، شاید این کار ساده ترین راه باشد اما بهترین راه نیست ، چرا که با اینکار دیگر به امکانات جانبی گوشی دسترسی نخواهید داشت و شاید نوعی بی احترامی به دوستانتان تلقی شود. یا میتوانید با استفاده از ترفندی که قبلأ در ترفندستان مطرح شده و با بهره گیری از قابلیت دایورت گوشی خود را از دسترس خارج کنید که این راه نیز باعث میشود که همه متوجه شوند که خودتان باعث عدم دریافت تماس ها شده اید. و راه های دیگری نظیر استفاده از نرم افزارهای جانبی که دردسرهای خود را دارد. اما اکنون شما میتوانید با استفاده از این ترفند و تنها با تغییر یک تنظیم در گوشی خود کاملأ از شبکه تلفن همراه خارج شوید به طوریکه هر فردی با شما تماس گیرد با پیغام "در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر مقدور نمی باشد" روبرو گردد و علاوه بر آن هیچ پیامی برای شما ارسال نشود. این روش بر روی کلیه خطوط تلفن همراه کشور امکان پذیر است و این بار شما بر خلاف شعار همراه اول ، تنها هستید!

 


 
 
ریسک مالی شاخص‌سازی و اندازه‌گیری
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱:٤٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٩
 

چکیده

تصمیم‌گیریهای مالی یکی از مهمترین حوزه‌های رقابتی شرکتها به منظور تامین بهینه منابع مالی برای بقا در محیط متلاطم تجاری است. در این تحقیق‌ با توجه به اهمیت موضوع سعی بر آن بوده است تا با شناسایی مهمترین ابعاد ریسک با تمرکز بر ریسک مالی، بتوان به نحو بهینه با روش صرف تئوریک مدلی برای اندازه‌گیری ریسک مالی طراحی کرد. در این راستا، مدل طبقه‌بندی ریسک مالی و شاخصهای اندازه‌گیری آن، نتیجه‌ای است که از تحقیق حاضر استخراج می‌شود.


 
 
خدا جون دوست دارم بیشتر از هر کس
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٥۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢۸
 

طناب یا خدا!
کوهنوردی می‌خواست از بلندترین کوه ها بالا برود. او پس از سالها آماده سازی، ماجراجویی خود را آغاز کرد ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود می خواست، تصمیم گرفت تنها از کوه بالا برود.
شب، بلندی های کوه را تماماً در برگرفته بود و مرد هیچ چیز را نمی دید. همه چیز سیاه بود و ابر روی ماه و ستاره ها را پوشانده بود. همانطور که از کوه بالا می رفت، چند قدم مانده به قله کوه، پایش لیز خورد و در حالی که به سرعت سقوط می کرد، از کوه پرت شد. در حال سقوط فقط لکه های سیاهی را در مقابل چشمانش می دید. و احساس وحشتناک مکیده شدن به وسیله قوه جاذبه او را در خود می گرفت.


 
 
داستانهای کوتاه مدیریت 1
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٥٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢۸
 

  دو روستایی می خواستند برای یافتن شغل به شهر بروند ، یکی از آنها می خواست به شانگهای و دیگری به پکن برود . اما در اتاق انتظار آنان برنامه خود را تغییر دادند . زیرا مردم می گفتند که شانگهایی ها خیلی زرنگ هستند و حتی از غریبه هایی که از آنان راه می پرسند ، پول می گیرند ، اما پکنی ها ساده لوح هستند و اگر کسی را گرسنه ببینند ، نه تنها غذا بلکه پوشاک به او می دهند.
فردی که می خواست به شانگهای برود ، فکر کرد : پکن جای بهتری است ، کسی در آن شهر پول نداشته باشد ، بازهم گرسنه نمی ماند . با خود گفت : خوب شد سوار قطار نشد م ، وگر نه به گودالی از آتش می افتادم . فردی که می خواست به پکن برود ، پنداشت : شانگهای برای من بهتر است ، حتی راهنمایی دیگران نیز سود دارد ، خوب شد سوار قطار نشدم ، در غیر این صورت فرصت ثروتمند شدن را از دست می دادم . هر دو نفر در باجه بلیت با یکدیگر برخورد کرده و بلیت را عوض کردند .


 
 
بیماری
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٥٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢۸
 

اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ احساساتتان را بیان کنید.

 هیجانات و احساساتی که سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماری‌هایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون    فقرات منجر می‌شوند.
 سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی می‌تواند به سرطان هم بیانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ یک محرم  می‌رویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان می‌گذاریم!
  گفتگو، صحبت کردن، کلمات، ... وسیله درمانی قدرتمندی هستند.

 


 
 
نوشابه آره یا نه رژیمی یا معمولی ؟
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٥٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢۸
 

وقتی یک نوشابه می‌خورید، چه اتفاقی می‌افتد؟

10 دقیقه بعد : 10 قاشق چای‌خوری شکر وارد بدنتان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.
20
دقیقه بعد : قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک ‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.
40
دقیقه بعد : حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌ چشمتان گشاد می‌شود، فشار خونتان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

ادامه رو حتما ً بخونید


 
 
برنامه ریزی منابع بنگاه (ERP)
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٦
 

اشاره

در شرایط پرشتاب امروز، با پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا به همراه گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، رقابت در عرصه تولید و خدمات، توسعه شگرفی یافته است. کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات از یک سو و افزایش کیفیت آنها از دیگر سو به منظور کسب رضایت مشتریان درجهت بقا و توسعه بنگاه، از هدفهای کلیه بنگاههای تولیدی و خدماتی (ENTERPRISE) محسوب می شود.
برای تحقق اهداف یادشده، برنامه ریزی به منظور بهره گیری بهینه از منابع با استفاده از سیستم های گوناگون اطلاعاتی در فرایند جهانی، توسعه روزافزونی یافته است. بی تردید بخشی از تحقق این اهداف دراختیار مدیران بنگاهها و سازمانهاست و بخش دیگر و اساسی آن در خارج از محیط بنگاه و متناسب با توسعه سیستم ها در سطح کلان کشور قرار دارد.
البته طبیعی است که فرایند توسعه کلان کشور دارای ساختاری یکپارچه و منسجم نیست و همین امر، نیز مشکلاتی را برای اجرا و توسعه برنامه ریزی منابع بنگاههای ما ایجاد کرده است.
افزون براین، علی رغم اینکه انجام عملیات کنونی بنگاهها و سازمانها و اعمال کنترل‌های داخلی مطلوب و نیز دسترسی سریع به اطلاعات موردنیاز ازطریق سیستم های سنتی امکان پذیر نیست، هنوز سیستم های اطلاعاتی یکپارچه مانند سیستم برنامه ریزی منابع بنگاه (ENTERPRISE RESOURCE PLANNING=ERP) که یکی از مبرم‌ترین نیازهای بنگاههای اقتصادی کشور است، به عنوان یک ضرورت موردتوجه مدیران بنگاهها و موسسات ما قرار نگرفته و فقط شمار اندکی از آنان دارای سیستم های اطلاعاتی مناسب کسب و کارند و بقیه حتی از ساده ترین سیستم های برنامه ریزی و کنترل محروم می باشند.
از برنامه ریزی منابع بنگاه (ERP) تعاریف زیادی صورت گرفته است، ولی در یک عبارت ساده می توان گفت که ERP سیستم اطلاعاتی یکپارچه ای است که فرایندهای اصلی و فعالیتهای عمده بنگاه را پشتیبانی کرده و امکان برنامه ریزی و کنترل منابع سازمان را فراهم می آورد.
اگرچه این گونه سیستم ها به علت شرایط محیطی و فرهنگی، پاره ای دشواریها در طراحی و اجرا برای بنگاههای ما دارند، ولی اعتقاد کارشناسان سیستم بر این است که ERP مناسب، منافع و دستاوردهای موثری را در زمینه های استراتژی، فنی، عملیاتی و اقتصادی عاید سازمان می کند و به نوعی همه سطوح بنگاه و سازمان اعم از سطوح مدیریت ارشد، مدیریت میانی و مدیریت عملیاتی از آن بهره خواهندبرد.
باتوجه به نیاز روزافزون مدیران بنگاهها و سازمانهای کشور به طرح این‌گونه مباحث تخصصی، تدبیر درصدد برآمده است که سیستم برنامه ریزی منابع بنگاه (ERP) را به عنوان یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین سیستم های یکپارچه اطلاعاتی با حضور جمعی از صاحبنظران، کارشناسان و مدیران این حوزه در چارچوب میزگرد و طی دو شماره موردکنکاش و چالش قرار دهد.
ضرورت بیان طرح و اجرای موضوع، تعاریف مختلف از ERP و تجارب کشورهای مختلف و کشور ما پیرامون موضوع موردبحث ازجمله موارد عمده ای است که در این شماره با آنها آشنا می شویم و در شماره بعد، که بخش دوم و نهایی میزگرد را شامل می‌شود، ابعاد دیگر موضوع موردتحلیل قرار می گیرد.

بهنیا: امروزه با توجه به سطح توسعه کشورمان، بحث در مورد به‌کارگیری سیستم برنامه ریزی منابع بنگاه (ERP) موضوع روز است. به نیابت از بنگاههای کشورمان، سؤالهای اساسی ذیل را مطرح می‌کنم تا با پاسخ با گرایش اجرایی شما متخصصان گرامی در این میزگرد، مدیریت بنگاهها را در اخذ تصمیم یاری نمایید.
1. ضرورت برنامه‌ریزی منابع چیست؟
2. تعریف مشخصی از ERP را ارائه دهید.
3. تجربه جهانی و تجربه در ایران در مورد به‌کارگیری ERP چگونه است؟ با این ویژگی که بنگاه و سازمان در نهایت می‌خواهد عوامل مؤثر در نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در جهت تحقق اهداف خود را ببیند.
4. پیش‌نیازهای درون سازمانی (وظایف مدیریت در بنگاه) و امکانات بیرون سازمان (زیرساختارهای ارتباطی در کشور، مجموعه قوانین، ...) چگونه باید باشد؟
5. مراحل استقرار ERP چگونه است؟
6. پارامترهای اساسی جهت انتخاب پیمانکار به منظور استقرار ERP چیست؟
با این مقدمه کوتاه بحث را آغاز می‌کنم. علم و دانش پیشرفت کرده و تکنولوژی گسترش و توسعه یافته است. حاصل این فعالیت پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا می‌باشد. ظهور اینترنت و توسعه فناوری اطلاعات، عرصه رقابت را گسترده و رقابت جهانی شده است. شرکتهای داخلی نه تنها با رقبای داخلی مواجه هستند، بلکه باید پارامترهای جهانی را نیز مدنظر قرار دهند، تا به حدی که بقای سازمانها با خطر جدی مواجه است. شاخص بورس در کشورمان از 13000 به 9000 تنزل یافته و انتظار وضعیت مطلوب کم است. مدیریت سازمانها دریافته‌اند که می‌باید مجدداً برنامه‌ریزی راهبردی و برنامه‌ریزی منابع خود را بازنگری نمایند.
در زمینة برنامه‌ریزی راهبردی نیز دریافته اند که مجدداً اهداف، چشم‌اندازها، مأموریت‌ها، حیطه عملیات، ... و سیاست محصولی و در نهایت به تدوین مجدد طرح تجاری Business Plan اقدام نمایند.


 
 
نقش نظریه در مدیریت
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱۱:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٦
 

چکیده

نظریه روشی برای مشاهده،درک و پیش بینی پیچیدگیهای رفتارهای انسانی در چارچوب سازمانی است. نظریه برای مدیران نه به عنوان یک هدف ،بلکه به عنوان یک ابزار،چارچوب،نقشه و راهنمای ضروری برای تحقیق و عمل به شمار می رود.داشتن رویکرد نظری برای مواجهه با متغیر های متعدد سازمانی و مدیریتی یکی از چالشهای اساسی مدیران در قرن جدید است که در این راه نظریه می تواند نقش موثری برای افزایش میزان اثربخشی و کارایی مدیران ایفا کند.نظریه ها به عنوان ابزار به فعالیت مدیر جهت داده و موجب توسعه مدل های ذهنی وی می شود. استفاده مناسب از نظریه ها ،راههای جدیدوموثری را برای تحلیل موقعیتهای پیچیده سازمانی و مدیریتی به روی مدیران می گشاید. بنابراین، ایجاد اصطلاحات و واژه های مشترک در حوزه مدیریت برای ایجاد یک زبان حرفه ای مشترک و خلق یک تصویر بزرگ از سازمان و مدیریت ضروری است.


 
 
رابطه آمیخته بازاریابی و رفتار مصرف‌‌کننده
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٤
 

چکیده

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ تصمیمات بازاریابی شرکتها از آن استفاده کرد. بنابراین محصولات شرکتها باید مطابق با مزایای مورد انتظار مشتریان باشد. در این راستا شناخت ابعاد مختلف گرایش خریدار و تعیین ارتباط بین آنها با عناصر آمیخته بازاریابی ضروری است.
بنابراین در این مقاله با مروری بر ادبیات موجود در تئوری‌های مدیریت، مفهوم آمیخته بازاریابی و تحولات آن از آغاز تا کنون به دقت مورد کنکاش قرار گرفته و براساس این مطالعات آمیخته نوین بازاریابی ارائه شد. در ادامه توجه ویژه‌ای به بحث رفتار خرید مصرف‌کننده شده است. در این بخش ابتدا مدل جامعی از رفتار خرید مصرف‌کننده که مورد توافق عموم متخصصان بازاریابی است، ارائه شده است. سپس مفهوم گرایش خریدار و ابعاد پنج‌گانه آن به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه مدلی از ارتباط بین گرایش خریدار و بازاریاب و در انتها نیز مدل مناسبی برای تعیین ارتباط بین رفتار خرید مصرف‌کننده و هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی ارائه شده است.


 
 
سیستم توسعه یافته برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی ERPII
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٤
 

چکیده

نگاهی به وضعیت فعلی صنایع تولیدی و خدماتی کشور بیانگر این موضوع است که با وجود حرکتهای انجام گرفته در راستای افزایش سطح تولید و بهبود کیفیت آن هنوز شتاب قابل قبولی در مقایسه با شتاب جهانی پیدا نکرده است . اگر چه تولید محصول در برخی از صنایع کشور کافی و حتی در مواردی مازاد نیاز است، ولی باید قبول کرد سطح کیفی این تولیدات با اصول نوآوری و بهبود مستمر که نیازمند به‌کارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی و مدیریتی است فاصله فراوانی دارد.سیستمERP یکی از همین فناوریهای اطلاعاتی بـــوده و به عنوان یک نظام بهم پیوسته اطلاعاتی ، مهندسی و مدیریتی در عرصه رقابت جهانی مطرح است. در زنجیره تکامل سیستم های برنامه ریزی و با پررنگتر شدن نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک زیر ساختار در فعالیتهای تجاری در بین شرکتهای متوسط و بزرگ شاهد ظهور تکنولوژی تکامل یافته تری با نامERP II هستیم که عبارت است از اتوماسیون و ترکیب اطلاعات، فرآیندها و نقشهای مختلف در محیط های تولیدی در راستای ترکیب وظایف ، تسریع در برنامه ریزی ، اجرا و ایجاد سیستم کنترلی که مستقل از مکان و زمان بوده و در برگیرنده تمام مشتریان ، فروشندگان و شرکا است. این مقاله شامل دو بخش است. در بخش اول به بررسی اجمالی روند تکامل سیستم های برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی که شامل مروری بر تاریخچه ERP ، فوائد ، هزینه ها ( واقعی و پنهان) ، فلسفه کاربرد ERP ، تعامل تجارت الکترونیک با ERP و بررسی ویژگیهایERP پرداخته و بخش دوم که محور اصلـی مقاله است با تکیه بر مبانی نظــــری ذکر شـده در بخـــش اول به تشریح سیـستم ERP II به عنوان سیستم توسعه یافته بنگاههای اقتصادی می پردازد.


 
 
کارآفرینان؛ مدیرانی ریسک پذیر
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱:٥٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٤
 

شرکتها، هنگام تأسیس برای مدت نامحدود تشکیل می شوند و مدیران هنگام اخذ وام و یا افزایش سرمایه به ذینفعان نشان می دهند که به ازای دریافت این منابع در آینده بازده خوبی خواهند داشت.
فروشندگان همواره به خریداران نشان می دهند که چگونه کارهای آنها می‌تواند منافع آتی آنها را تامین کند. اعطاکنندگان لیسانس، ضمانت می دهند که فرایندهای آنها بهترین، بیشترین و باکیفیت ترین بازده را ارائه خواهد داد.
ولی سرمایه گذاران، وام دهندگان و خریداران هنگام تصمیم گیری، سوال دیگری مطرح می کنند: اگر آنچه که طرف مقابل می گوید تحقق نیابد چه می‌شود؟


 
 
بهره وری
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢٠
 

مسئله بهره وری ( Productivity ) و یا استفاده بهتر از منابع در جهت تحصیل اهداف از جمله مباحث پر طرفداری است که از نیمه دوم قرن بیستم به طور گسترده در سطح اقتصاد بین الملل مورد توجه قرار گرفت و بدان پرداخته شد. برای واژه بهره وری تعاریف فراوانی وجود دارد .استفاده بهتر از منابع یا افزایش ستاده ها در برابر کاهش یا ثابت ماندن داده ها و یا کاهش هزینه و در مقابل آن افزایش درآمد که باید لازم و ملزوم یکدیگر باشند همه و همه از جمله تعاریفی هستند که برای این واژه مطرح می شوند.


 
 
INVENTORY MANAGEMENT MODULE ( مقاله انگلیسی )
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٤٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/۱۳
 

For the eternal question: Do we have it in stock? Your profit and customer goodwill hinge on that question. Proper inventory management and control is important in any business, but in food distribution it is absolutely vital. Accutech's Inventory Management Module was designed to handle weights and broken units as well as provide meaningful and accurate "to the second" information.

 


 
 
PURCHASING MANAGEMENT MODULE ( مقاله انگلیسی )
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱٢:٤۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/۱۳
 

In your office and warehouse and out on your routes, profit or loss is often measured in fractions of percents and in minutes. Our purchasing management system combined with the other FMS modules help you control costs, speed paperwork, improve productivity, and effectively take advantage of suppliers' deals, rebates and discounts. Reports and displays aid in purchasing and inventory control and help you get the most out of your inventory dollars.


 
 
ادامه تعاریف و تاریخچه پژوهش عملیاتی
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱:۳٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٧
 

4-4- رویکرد سیستم‌ها (موردیک و مانسون 1986، 45- 48)

رویکرد سیستم‌ها21 روشی منظم برای ارزیابی یک نیاز بشری از یک ماهیت پیچیده است که در چارچوب ذهنی اجازه- بدهید- برگردیم- به- عقب- و- به- این- شرایط- از- تمام- زوایایش- نگاه- کنیم، انجام می‌شود و شامل پرسشهایی بدین شکل است: در این مسأله چه تعداد عنصر متمایز وجود دارد؟ چه روابط علت و معلولی بین این عناصر وجود دارد؟ چه عملی در خصوص هریک از موارد باید انجام شود؟ در هنگام تعریف اجزاء چه مبادله‌ای بین منابع نیاز خواهد بود؟


 
 
پژوهش در عملیات: مفاهیم، اصول و تاریخچه
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۱:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٧
 

چکیده

این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول پژوهش در عملیات می‌پردازد. تعاریف مختلفی از پژوهش در عملیات مطرح می‌شود و موضوع از جنبه علم بودن، هدف، ابزار، فنون، روش علمی، فعالیت‌ها و سایر ویژگی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس پیدایش، تحول و توسعه پژوهش در عملیات در سه دوره زمانی قبل از جنگ جهانی دوم، جنگ جهانی دوم، و پس از جنگ جهانی دوم شرح داده می‌شود. در پایان به حوزه‌های مرتبط با پژوهش در عملیات اشاره می‌شود.


 
 
روش‌های تحلیل‌گری قیمت سهام
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:۳٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٥
 

 

مقدمه

هر اندازه که بینش و درک سرمایه‌گذاران و معامله گران در تحلیل‌گری قیمت سهام  افزایش یابد از رکودهای لحظه‌ای، ترقی قیمت‌ها به‌صورت حبابی و واکنش‌های نابهنگام در معاملات جلوگیری می‌کند و نه تنها شفافیت و روشنگری در معاملات را تقویت می‌کند بلکه بازار را به سمت و سوی کارا بودن سوق خواهد داد. بدیهی است که این موضوع با افزایش انگیزش سهامداران، رقم معاملات در بورس را نیز ترقی داده و از نظر حجم معاملاتی فاصله بورس ایران را با کشور‌های هم‌ردیف خود کاهش خواهد داد. با این مقدمه کوتاه مقاله حاضر بیان می‌دارد که درخصوص آنالیز قیمت سهام و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی در ادبیات مالی سه دیدگاه کلی وجود دارد که شامل روش بنیادین (Fundamental) روش چارتیست یا تکنیکال (Technical) و روش تئوری مدرن پرتفولیو (MPT) یا سبدگردانی است. در بازار سرمایه ارزش سهام براساس میزان منافع آتی و اطمینان از تحقق آنها تعیین می‌شود و هر اندازه اطمینان نسبت به کسب بازده بیشتر باشد مخاطره از دست دادن اصل سرمایه و سود آن کمتر می‌شود.


 
 
ساختار و ابزار روابط عمومی تجاری
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:۱٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٤
 

در نگرش سنتی کسب وکار، فرایند خرید و فروش کالا و خدمات با " پول " رقم می خورد اما اکنون این نگرش کارایی خود را از دست داده است و " احترام " یا مشتری مداری بعنوان محور فعالیت سازمانها  و الزام بقای آنها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است. بطوری که طی دهه گذشته ، در سایه رویکردهای جدید مدیریتی ،نقش و اهمیت مشتری ، تصاعدی رشد کرده است و دیگر حدی برای مشتری مداری وجود ندارد


 
 
مدیریت و ارتباطات
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ٢:٠٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٤
 

چکیده

این مقاله مفاهیم و فنون ارتباط را در حوزه مدیریت و سازمان مورد بررسی قرار می‌دهد. عوامل پدیدآورنده تنش در سازمان، فرآیند ارتباط و اجزاء آن، راه‌های ایجاد ارتباط و انواع آن، انواع ارتباطات در سازمان، روش‌های بهبود و ارتباطات و شناسایی و رفع موانع ارتباطی برای ایجاد محیط و ارتباطات پویا در سازمان و تنش‌زدایی مباحث این مقاله را تشکیل می‌دهند.


 
 
مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۸:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢
 

در این مقاله به بررسی مشارکت فناوری اطلاعات در کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی پرداخته شده است. در حقیقت فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرکی در نظر گرفته شده است که ضمن به حرکت درآوردن چرخ‌های شغلی و استخدامی، سبب رشد و پویایی اقتصاد جامعه و ایجاد نوع جدیدی از اقتصاد می‌شود که اقتصاد دانش محور نامیده می‌شود. هدف از نگارش این مقاله مروری بر وضعیت فعلی در بازار کار فناوری اطلاعات و تأکید بر نقش کارگشای آن به عنوان یکی از راه حل‌های معضل بیکاری در جوامعی است که بخش عظیمی از جمعیت جوان آنها علیرغم برخورداری از استعداد و انرژی کافی، همچنان از مشکل بیکاری رنج می‌برند


 
 
مدیریت استراتژیک
نویسنده : سلام دشتی - ساعت ۸:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۱۱/٢
 

این مقاله به صورت خلاصه مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن را در سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک، ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک، مزایای مدیریت استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک، تحلیل وضعیت، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی استراتژی، موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک، بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک مباحث این مقاله را تشکیل می‌دهند.